Tiger on Teise maailmasõja parim kaitsetank?
Panzerkampfwagen VI teisisõnu TIGER , Saksa II maailmasõja aegne rasketank. Kuigi see oli tugevalt relvastatud ja soomustatud, kimbutasid seda mehaanilised rikked.
Teda tunti ka kui 182 (Sd. auto. 182), või saksa keeles Königstiger ja inglise keeles King Tiger.
Mõned andmed, mis võtavad kokku minu lemmik II maailmasõja tanki.
Panzerkampfwagen VI Ausf. Tiiger II B
Üldised omadused
Pikkus 7,62 m
10,28 m kahur
Laius 3,76 m
Kõrgus 3,09 m
Kaalud 68 tonn
Relvastus
100 mm soomus
Peamine relvastus 88 mm armata KwK 43 L/71
tulistamist 3 x 7,62 mm kuulipildujad
Mootor:
V-kujuline karburaatormootor( V-silindrite paigutus),
12-silinderMaybach HL230 P45 jõuga 700 KM kl 3000 p/min
Torsioonvarras
Kiirus 41 kilomeetrit tunnis
ulatus 110 km
Kütusepaagi maht:535 l
Tanki ehitamisel kuulati Adolf Hitleri ideid ja ettepanekuid. Lõpuks sai teoks füüreri ideaal selles vallas. Hitleril oli nägemus olnud aastaid, że tylko duże czołgi mające wielką siłę ognia są decydujące w walce, wręcz przeciwnie do ideału De Gaulle i sprzymierzeńców, kes eelistasid kergeid tanke (stiil Sherman) .
Venelased said kiiremini aru, et Hitleri nägemus soomusmasinatest oli õige.
Peamine kaalutlus uue disainimisel tiiger położono na wybór bardziej skutecznej broni.
Paigaldati 88 mm kahur, suurema ulatusega. Šassii disaini töös, kaasas kaks firmat: Henschel i Porsche ze Stuttgartu. Torni ehitamine usaldati Essenist pärit ettevõttele Krupp.
Tigeri eripäraks oli modifitseeritud 88 mm õhutõrjekahur. Kuigi algselt oli see mõeldud õhutõrjesuurtükiväele, osutus see surmavaks relvaks vaenlase tankide vastu. paljude pärast katsed ja arutelud, see otsustati, et alguses 1943 roku działo przeciwlotnicze przestanie być montowane.
Seejärel palgati Krupp uut torni projekteerima, millele sai monteerida 88mm KwK püstoli versiooni 43, need olid ette nähtud sobima Henscheli ja Porsche šassiile.
88 mm KwK relvad tähisega KwK 36 i 43 kasutati selle tanki jaoks.
KwK kahuri mudel 43 on pikkust 71 kaliibrid (71 88mm) .See on tõepoolest palju tõhusam relv kui eelmises mudelis.
Kiirusega tulistatud mürsud 1000 meetrit sekundis. Väga täpne ja läbitungiv 150 mm vaenlase soomust kaugemal kui 2200 meetrit.
Vaenlase tank asub 3 km kaugusel Tiigrist pärast 3 sekundit see hävitati. See tegi, że był on idealny do ciężkich walk w otwartym terenie.
Vaadake TIIGRIT tegevuses! :
Ten czołg zyskał mistyczną sławę i zdobył reputację najbardziej niszczycielskiej broni II wojny światowej. Był on wizytówką niemieckich sił zbrojnych i przywrócił morale armii nawet w ostatnich dniach wojny, mahajäetuse tõttu, mida ta suutis teha liitlaste pealetungi ajal Ardennides.
Państwa sojusznicze wkraczające do Berlina obawiały się Tygrysów do ostatniego dnia wojny.
Seonduvad postitused
Enim otsitud:
- www;czolgista.pl
- 88 Kanone sound
- niemieckie czolgi 2wojna
- jaki byl njlepsy czolg 2 wojny swiatowej ??
- tygrys czołg real
- jkai njalepszy colg 2 wojny
- jakie czołgi uczestniczyły w ardenach
- czołg z drugiej wojny światowej
- carri tigre restaurati
- tygrys z ii wojny światowej
kolego King Tiger i Königstiger tyczyły się już Panzerkampfwagen VI B Königstiger czyli Tygrysa królewskiego lub po niemiecku tygrys bengalski
Wszystko spoko ale jest troche błedów- od kiedy to Tiger 1 miał 180 mm pancerza z przodu?
Konigstiger to Pzkpfw VI Ausf B Tiger II a nie Tiger 1.
Tygrys nie by najlepszym czołgiem II wojny. Niemniej Tygrys oraz cała reszta Wunderwaffe ułatwili wygrać II wojnę.
To fakt.
Ale aliantom.
Gdyby natomiast Niemcy zamiast Tygrysów klepali swoje poczciwe czwórki, to mieliby ich wtedy 3-4 razy więcej…
Kto wie o ile miesięcy dłużej, a może i lat, Shermany i Teciaki musiałyby jechać do Berlina?
Tygrys był czołgiem ciężkim. Zbyt ciężkim. Podmokły teren, niewystarczająca nośność mostów, wiaduktów i nasypów kolejowych skutecznie ograniczała jego zasięg i przydatność.
Tygrys był dzięki temu powolny. Łatwo go było dogonić . Niezawodny pancerz posiadał jedynie z przodu. Z boków i z tyłu można go było zniszczyć jak każdy inny czołg.
Tygrys był kosztowny i skomplikowany w budowie. Posiadał co prawda bardzo dobre i skuteczne działo 88mm ale… Tak działa jak i pozostałe części Tygrysa dosyć szybko lądowały w alianckich hutach, właśnie ze względu na jego awaryjność, ociężałość i powolność .
Tygrys nie móg pokonac ruskiego IS-2.
Więc co był w tym czołgu najlepsze?
Najlepsza w tym wszystkim była propaganda pana dr Goebbelsa. Sugestywne i kolorowe opowieści tego mistrza bajkopisarstwa stworzyły legendę Tygrysa oraz innych absurdalnych pomysłów pana Adolfa Hycla i spółki, że o Mausie i Rat już nie wspomnę…
Uważam że tygrys nie był najlepszym czołgiem 2 jego zaletami były : dobre działo i dobrze opancerzony przód , boki i tył można było przebić jak inne jeszcze gorsze czołgi.Myślę , że wyżej wymieniony czołg nie mogł dorównywac rosyjskiemu czołgu IS-2.
Dla ścisłości to w języku niemieckim to Tygrys Benglaski, ale to szczegół. Na zdjęciu jest przedstawiony Tygrys zwykły, po za tym jak go można nazwać najlepszym czołgiem defensywnym 2 wojny? On żarł tyle paliwa, że zasługiwał na miano przyjaciela aliantów, z zapasami Niemców przybliżał ich do końca wojny. Nie wyobrażam sobie świata, w którym Niemcy zamiast każdego cieżkiego czołgu zbudowali by Pantery. Po za tym nie polecam w Blizkriegu stosować czołgów, które nie mogą strzelać podczas jazdy…
Z tekstu i zdjec wynika ze byl jeden typ czolgu Tiger zwanego tez King tiger.Co jest oczywiscie bledne.Kazdy co sie orientuje w temacie wie ze to dwa diametralnie rozne konstrukcyjnie czolgi.Ale dla laika to jest niestety nie bardzo pouczajaca lektora.
Uważam, że atak na Związek Radziecki to było czyste szaleństwo ze strony Hitlera. A co do czołgów to tak jak napisał J i ska powinno się rozwijać sprawdzone, tańsze czołgi jakim był pzkpfw IV. “Model czwórki” ausf H naprawdę był calkiem niezły, czemu w tą stronę nie poszedł hitler, tylko wolał “kociaki”?